6-CICLE INICIAL
Les activitats proposades a Cicle Inicial són activitats pensades com a vehicle de coneixença i respecte a aquelles persones que, a banda de tenir alguna discapactitat, són capaçes de fer, sentir, sommiar i compartir.
El concepte de capacitat es converteix doncs en el referent en aquestes activitats proposades…
1 – PRESENTEM EN SANTI
Objectius
- Presentar a en Santi perquè es familiaritzin amb ell abans de fer les activitats.
2 – ACTIVITAT: EL DIA A DIA AMB ELS PICTOGRAMES
Algunes persones necessiten l’ús de pictogrames per potenciar la seva autonomia en el dia a dia: comunicar-se, aprendre, situar-se en espais davant d’una rutina, etc.
Objectius
- Conèixer una forma de comunicació alternativa: els pictogrames.
- Sensibilitzar als alumnes vers aquelles persones que necessiten sistemes de comunicació i aprenentatge diferents.
- Sintetitzar la rutina diària de manera senzilla amb pictogrames.
- Dissenyar un codi propi de classe.
3 – ACTIVITAT: ELS SUPORTS
Objectius
- Fomentar la superació personal. Tot i les dificultats, existeixen recursos i ajudes que poden millorar el dia a dia de les persones.
4 – ACTIVITAT: “JO SÓC COM TU”
4.1. ACTIVITAT “JO SÓC COM TU 2013”
Objectius
- Fomentar una actitud positiva cap a la diversitat.
- Treballar la cançó i dansa de les DisSantes 2013.
4.2. ACTIVITAT “JO SÓC COM TU 2014”
- Promoure una mirada crítica davant la nostra actitud cap a la diversitat.
- Gaudir de la cançó i dansa de les DisSantes 2014.
5 – ACTIVITAT: M’AGRADA SER COM SÓC
6 – ACTIVITAT: “EL CASSÓ D’EN LORENZO”
Objectius
- Apropar-se a la figura d’un nen discapacitat de manera metafòrica.
- Reflexionar vers conceptes com la dificultat, l’esforç, la solitud, el patiment, les relacions, la comprensió, l’acceptació o l’ajuda que precisa un nen amb discapacitat.
- Prendre consciència de la importància d’ajudar i ser ajudat.
7 – ACTIVITAT: “POR 4 ESQUINITAS DE NADA”
Objectius
- Reflexionar entorn la diferència, les seves circumstàncies i les seves conseqüències.
8 – ACTIVITAT: “EN BERNI I LA CADIRA DE RODES”
Objectius
- Prendre consciència de com és d’adaptada o no la nostra ciutat per a aquelles persones amb problemes de mobilitat.
9 – ACTIVITAT: TAPA’T ELS ULLS I PROVA
Objectius
- Sensibilitzar a l’alumnat, de forma vivencial, de les dificultats amb què es troben les persones invidents, en el seu dia a dia.
- Fomentar la superació personal.
10 – ACTIVITAT: VOLS JUGAR A FER TEATRE?
Amb questa activitat treballarem l’acceptació de l’altre, tot i ser diferent de nosaltres. Les diferències i les dificultat viscudes dins la pròpia pell, tot fent interpretacions, ens ajudarà a entendre-les millor i a acceptar-les amb més normalitat.
Objectius
11 – ACTIVITAT: POSA’T A PROVA!
Circuit d’experimentació del cos amb grup.
Objectius
- Fomentar el respecte i l’actitud col·laboradora dins el grup/classe.
- Valorar i gaudir de la interacció i el cooperativisme dins el grup, tot participant conjuntament en la planificació: compartint idees, valoracions i projecte.
- Millorar les competències comunicatives i artístiques de cadascú.
- Fer un correcte ús del cos i de la veu: orientació espai-temporal en relació a un mateix, als altres i al context utilitzant el cos com a instrument d’expressió i comunicació.
- Jugar tot aprenent.
12 – ACTIVITAT: EMOCIONA’T
A dia d’avui és ben sabut com d’importants són les emocions en el desenvolupament de les persones i en el seu benestar. El treball que se’n fa amb els més petits va relacionat, en primer lloc, amb el seu reconeixement; amb posar nom a allò que sentim i amb identificar-ne la sensació. “El monstre de colors” és un conte pensat, especialment, per al treball de les emocions amb els infants. Partint del conte, es desenvolupa una activitat que incideix en el gest i el moviment que genera una emoció concreta, per després experimentar aquest moviment a través de la música..
Objectius
- Conèixer 5 emocions bàsiques: tristesa, alegria, por, calma, ràbia.
- Viure les emocions des del moviment.
- Ser capaç de posar el cos en moviment a través de la música.
- Adonar-se de com una música genera emocions diferents a persones diferents.
- Aprendre a expressar sentiments.
ÍNDEX DE LES ACTIVITATS DESCARREGAR
RECURSOS PER A TREBALLAR A PRIMÀRIA DESCARREGAR