4-ESCOLA BRESSOL
Les activitats proposades a Escola Bressol són activitats pensades com a vehicle de coneixença i respecte a la diversitat. Tots som diferents i únics, amb més o menys dificultats, però alhora tots tenim capacitats i molt en comú.
1 – PRESENTEM EN SANTI
Activitat per conèixer en Santi.
Objectius
- Presentar a en Santi perquè es familiaritzin amb ell abans de fer les activitats.
2- ACTIVITATS PER A TREBALLAR AMB ELS CONTES
2.1. ACTIVITAT LECTURA DEL CONTE I REFLEXIÓ
Objectius
- Empatitzar amb la situació en la que es troba en Santi i el seu company Albert.
- Plantejar més solucions per a en Santi.
- Identificar les emocions que senten els diferents personatges del conte
- Prendre consciència d’allò que els costa o allò que se’ls dóna bé.
- Reflexionar sobre la importància de provar de fer les coses per ells mateixos i tolerar la frustració quan s’equivoquen.
- Donar rellevància al fet d’ajudar i ser ajudat.
2.2. ORDENAR EL CONTE
Objectius
- Familiaritzar-se amb el conte “Santi. Ens podem equivocar” i la reflexió que proposa.
- Reconèixer i ordenar temporalment la història del conte.
-
Recordar i identificar què succeeix a cada làmina del conte creant les explicacions espontàniament.
3- ACTIVITATS PER A TREBALLAR AMB LES CANÇONS I LA MÚSICA
3.1. TREBALLEM LA CANÇÓ (P2)
Objectiu
- Donar a conèixer en Santi als més petits d’una manera amena i divertida treballant alhora el concepte de la diversitat i la diferència.
3.2. DIFERENTS ESTILS I GUSTOS
Objectiu
- Reconèixer la mateixa cançó, tot i que l’estil musical sigui diferent. Fer evident que no tots tenim els mateixos gustos.
4 – ACTIVITAT: EN SANTI I LES EMOCIONS
Objectiu
- Parlar sobre les emocions i ajudar a reconèixer-les partint de la cançó “Santi, un nou amic”
5 – ACTIVITAT: SABER DIR QUE NO
Objectius
- Saber expressar les pròpies sensacions.
- Ajudar els infants a fer-se valdre davant la resta de companys i companyes.
6 – ACTIVITAT: PODEM PARLAR AMB LES MANS
Objectiu
- Conèixer altres formes de comunicació que utilitzem i conèixer que hi ha persones que les utilitzen com a comunicació habitual i/o complementària.
7 – ACTIVITAT: EXPERIMENTEM AMB PILOTES
8 – ACTIVITAT: LES TEXTURES
Objectiu
- Explorar, manipular i reflexionar sobre les característiques de cada pilota. Comparar i
associar cada pilota amb el seu contingut.
9 – ACTIVITAT: LA CAPSA MÀGICA
Objectiu
- Observar la pròpia imatge
- Veure com canviem utilitzant complements
- Adonar-nos de les diferències entre nosaltres
10 – ACTIVITAT: MEMORY
Objectiu
- Estimular l’atenció, la memòria visual i l’orientació espacial.
- Trobar les imatges iguals, és a dir, aparellar les imatges.
- Recordar on és la imatge igual, és a dir, exercitar la memòria.
- Saber esperar el teu torn.
11 – ACTIVITAT: OBRE I MIRA
Objectiu
- Adonar-se que tots som diferents per arribar a acceptar tothom.
- Augmentar el vocabulari.
- Observar i adonar-se dels trets físics que ens diferencien els uns dels altres.
ÍNDEX DE LES ACTIVITATS DESCARREGAR
RECURSOS PER A TREBALLAR A L’ESCOLA BRESSOL DESCARREGAR