7-CICLE MITJÀ

Les activitats proposades a Cicle Mitjà són activitats pensades com a vehicle de coneixença i respecte a aquelles persones que, a banda de tenir alguna discapactitat, són capaçes de fer, sentir, sommiar i compartir.
El concepte de capacitat es converteix doncs en el referent en aquestes activitats proposades…

1 – PRESENTEM EN SANTI

carta d'en santi

Activitat per conèixer en Santi.

Objectius 

  • Presentar a en Santi perquè es familiaritzin amb ell abans de fer les activitats.
DESCARREGAR

2 – ACTIVITAT: EMOCIONS AMB PICTOGRAMES

Diaadiaambpictos

Activitat de creació de pictogrames que expressin les emocions dels alumnes.
Algunes persones necessiten l’ús de pictogrames per potenciar la seva autonomia en el dia a dia: comunicar-se, aprendre, situar-se en espais davant d’una rutina, etc.

Objectius

  • Conèixer una forma de comunicació alternativa: els pictogrames.
  • Comunicar-se emocionalment a partir de pictogrames.
  • Sensibilitzar als alumnes vers aquelles persones que necessiten sistemes de comunicació i aprenentatge diferents.
DESCARREGAR

3 – ACTIVITAT: ELS SUPORTS

els suports

Activitat per a treballar algunes dificultats i limitacions que es poden tenir, i com, mitjançant suports i ajuts, es poden anar superant.

Objectius

  • Prendre consciència dels suports i recursos que tenim a l’abast de tothom de forma quotidiana.
  • Identificar aquells recursos específics per a una discapacitat concreta..
DESCARREGAR

4 – ACTIVITAT: “JO SÓC COM TU”

frase

Activitat que proposa treballar la lletra de la cançó “Jo sóc com tu” del grup musical D’callaos, per apropar-nos a les persones que tenen capacitats i habilitats diferents, però que tenen unes necessitats personals i vitals iguals a tots.

4.1. ACTIVITAT “JO SÓC COM TU 2013″

Objectius

  • Fomentar una actitud positiva cap a la diversitat.
  • Treballar la cançó i dansa de les DisSantes 2013.

4.2. ACTIVITAT “JO SÓC COM TU 2014″

  • Promoure una mirada crítica davant la nostra actitud cap a la diversitat.
  • Gaudir de la cançó i dansa de les DisSantes 2014.
DESCARREGAR

5 – ACTIVITAT: M’AGRADA SER COM SÓC

book-la-meva-germana-n-s-diferent-i-qun

Activitat per a treballar la diferència a partir de que tots som diferents, únics i irrepetibles. Això ens fa ben especials.

Objectius

  • Fomentar una actitud positiva cap a un mateix i cap a la diversitat de l’aula.
DESCARREGAR

6 – ACTIVITAT: PARLEM AMB EL COS

signar

Activitat que ens apropa a les persones que necessiten la Llengua de Signes Catalana com a sistema comunicatiu alternatiu (nens i nenes sords o amb discapacitat intel·lectual).

Objectius

  • Conèixer i utilitzar uns quants signes i posar-nos a la pell de les persones que necessiten aquest mitjà per a comunicar-se.
DESCARREGAR

7 – ACTIVITAT: COMUNICACIÓ AMB LES MANS

signar

Joc de creació i imitació entorn la Llengua dels Signes Catalana i aprenentatge de la cançó “Aniversari feliç” signada.
La Llengua del Signes Catalana és una llengua pròpia de la comunitat de signants de Catalunya aprovada pel Parlament de Catalunya al 2010. Activitat que ens apropa a les persones que necessiten la Llengua de Signes com a sistema comunicatiu alternatiu (nens i nenes sords o amb discapacitat intel·lectual).

Objectius

  • Apropar-nos a través del joc a un llenguatge de comunicació alternatiu: La Llengua dels Signes Catalana.
  • Aprendre la cançó “Aniversari feliç” en Llengua dels Signes Catalana.
DESCARREGAR

8 – ACTIVITAT: ANIVERSARI FELIÇ AMB BRAILE

aniversari braille

Treball manual entorn el llenguatge Braille, sistema de lectura i escriptura tàctil pensat per a persones cegues.

Objectius

  • Apropar-nos a un llenguatge de comunicació alternatiu: El Braille.
DESCARREGAR

9 – ACTIVITAT: “POR 4 ESQUINITAS DE NADA”

82

Treball amb un conte que ens presenta la diferència com a excloent quan, en realitat, no té perquè ser-ho.

Objectius

  • Reflexionar entorn la diferència, les seves circumstàncies i les seves conseqüències.
  • Treballar un nou vocabulari entorn de situacions, conflictes i emocions.
DESCARREGAR

10 – ACTIVITAT: “EN BERNI I LA CADIRA DE RODES”

92

Treball entorn les barreres arquitectòniques que tenen les nostres ciutats, així com les adaptacions que han anat arribant amb els anys i que sovint passen desaparcebudes. De cara als jocs olímpics de Londres, TVE va fer una sèrie de curts d’animació protagonitzats per en Berni, un ós polar una mica patós que es volia posar en forma practicant els diferents esports olímpics. En un d’aquests episodis, en Berni intenta arribar a l’estadi amb cadira de rodes, com sempre hi va amb el seu amic pingüí.

Objectius

  • Prendre consciència de com és d’adaptada o no la nostra ciutat per a aquelles persones amb problemes de mobilitat.
DESCARREGAR

11 – ACTIVITAT: TAPA’T ELS ULLS I PROVA

invident

Objectius 

  • Sensibilitzar a l’alumnat, de forma vivencial, de les dificultats amb què es troben les persones invidents, en el seu dia a dia.
  • Fomentar la superació personal.
DESCARREGAR

 

ÍNDEX DE LES ACTIVITATS DESCARREGAR

RECURSOS PER A TREBALLAR A PRIMÀRIA DESCARREGAR